Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Trummande gorillan – årets vinnare

Publicerad: 11 november 2008, 08:46

Cadburys trummande gorilla av Fallon London var den mest belönade reklamen under 2008, enligt The Gunn Report. Mest belönade byrå blev BBDO New York och Farfar behöll sin andraplats i den interaktiva kategorin.


Trummande Gorillan.

The Gunn Report sammanställer de mest belönade i reklamvärlden under ett år och är en måttstock på de mest kreativa byråerna.

BBDO New York var bäst i år och det är framför allt Voyeur för HBO som gett byrån höga poäng. BBDO blev mest belönade nätverk.

Näst mest belönade byrå blev Fallon London följd av DDB London.

Fallon Londons numera klassiska gorilla som trummar för Cadbury blev den utan jämförelse mest belönade reklamen 2008.

Mest belönade printkampanjen var Tides Stains Don't Stand a Chance av Saatchi & Saatchi New York.

Mest belönade interaktiva kampanj blev Uniqlos Uniqlock av Projector Toyko som tog storslam i Cannes Lion. Mest belönade interaktiva byrå blev Crispin Porter + Boguksy, Miami följd av Farfar och Goodby, Silverstein & Partners.

MJZ London, Los Angeles och New York var produktionsbolaget som fick flest priser och Thanonchai Sornsrivichai på Phenomena, Bangkok, var den mest belönade regissören.

Sony och Volkswagen var annonsörerna som hade de mest belönade kampanjerna.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.