Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Trygg-Hansa bygger nya konceptet kring avgörande händelser i livet

Publicerad: 29 Oktober 2019, 10:32

Konceptet ”Trygghet för livet”, framtaget av Perfect Fools, hämtar inspiration från dokumentärer.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsTrygg-Hansa

I maj tog Trygg-Hansa-veteranen Emma Brandt Johansson över som ny marknads- och kommunikationsdirektör på bolaget, en position som då hade stått vakant sedan sommaren 2018. Huvudbyrån är dock fortfarande Perfect Fools.

Under det senaste året har Trygg-Hansa tagit fram en ny varumärkesplattform, en plattform som ligger till grund för kommunikationskonceptet ”Trygghet för livet” som Perfect Fools och Trygg-Hansa nu presenterar.

Konceptet bygger i all sin enkelhet på att kunderna ska känna sig trygga och kunna leva sina liv fullt ut.

– Med ”Trygghet för livet” vill vi få livet att kännas lite tryggare genom att säga som det är och visa det som det är. Trygg-Hansas försäkringar skapar trygghet i livets alla olika skeenden och det är precis där, i våra kunders liv här och nu, som vi vill befinna oss med den nya reklamkampanjen. Vi vill vara en livboj i alla små och stora ögonblick på resan genom livet, säger Hanna Axelsson, marknads- och kommunikationschef på Trygg-Hansa.

Alla enheter från konceptet är filmade i dokumentär stil och reklamfilmen som lanserar det är inspelad på en riktig förlossning. Filmerna är regisserade och fotograferade av Emilia Bergmark-Jiménez och kommer under hösten att visas på tv, bio och i digitala kanaler. Utöver det kommer man även gå i utomhus.

– Vi vet att försäkringar inte alltid är det mest lustfyllda att tänka på, men faktum är att Trygg-Hansa och deras försäkringar är med människor i några av de mest emotionella ögonblicken i livet. Att förmedla det i den nya reklamkampanjen har varit en emotionell berg- och dalbana. Jag vill speciellt rikta ett enormt tack till mamman i vår barnförsäkringsfilm och säga lycka till i livet till den lille pojke som föddes den 5 september, säger Klas Lusth, Executive Creative Director på Perfect Fools.

Arbetsgrupp Trygg-Hansa:

Marknads- och kommunikationsdirektör: Emma Brandt-Johnsson

Marknads- och kommunikationschef: Hanna Axelsson

Projektledare: Anna-Maria Sjöberg

Planner: Petter Lindkvist

Presschef: Joseph Borenstein

Arbetsgrupp Perfect Fools:

Creative Director: Klas Lusth

Art Director: Nayeli Kremb

Art Director: Fabian Lakander

Copywriter: Sebastian Snygg

Copywriter: Petter Esbjörnsson

Producer: Cattis Håkansson

Client Lead: Maria Lundvall

Planner: Rasmus Bjurström

PR Strategist: Nicolina Jonsson

Media Strategist: Justin Colavita

Designer: Mattias Mattisson

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsTrygg-Hansa

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev