Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Trygg-Hansa kör på i gamla hjulspår i sommar

Publicerad: 8 Juli 2014, 08:47

Foto: Trygg-Hansa.

Försäkringsjätten Trygg-Hansa fortsätter att varna om drunkningsolyckor och bränder. Nu går man ut med en kampanj om brandfaror och signerad Prime och webbyrån Ohmy, medan man fortsätter med Livbojsjakten - fjärde året på raken.


Ämnen i artikeln:

Trygg-Hansa

Kampanjerna har samma tema som tidigare år. Det vill säga eld och vatten.

Nytt är dock att man introducerar spelet Eldrace som ska öka brandvett hos både stora och små – bolagets undersökningar visar att 9 av 10 saknar en plan för vad man ska göra om det börjar brinna. 30 000 har spelat Eldrace på två veckor.

Förra året körde man en kampanj med samma tema – "Barnvarnarexperimentet", där småbarn fick lyssna på olika ljud och i slutet ljuder en brandvarnare.

Trygg-Hansa kör också sin vana trogen Livbojsjakten – sker för fjärde sommaren i rad.

Förra årets jakt resulterade i att 2 000 trasiga livbojar ersattes med nya – tävlingen går ut på att fota och checka in livbojar via en app. För varje fotograferad livboj skänker Trygg-Hansa en krona till Svenska Livräddningssällskapet.

Man samlar också poäng som går att lösa in på Pressbyrån och 7-Eleven.

Här samarbetar Trygg-Hansa med FiveStarday.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Trygg-Hansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.