Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Juli 2014, 08:47
Foto: Trygg-Hansa.
Försäkringsjätten Trygg-Hansa fortsätter att varna om drunkningsolyckor och bränder. Nu går man ut med en kampanj om brandfaror och signerad Prime och webbyrån Ohmy, medan man fortsätter med Livbojsjakten - fjärde året på raken.
Ämnen i artikeln:
Trygg-HansaKampanjerna har samma tema som tidigare år. Det vill säga eld och vatten.
Nytt är dock att man introducerar spelet Eldrace som ska öka brandvett hos både stora och små – bolagets undersökningar visar att 9 av 10 saknar en plan för vad man ska göra om det börjar brinna. 30 000 har spelat Eldrace på två veckor.
Förra året körde man en kampanj med samma tema – "Barnvarnarexperimentet", där småbarn fick lyssna på olika ljud och i slutet ljuder en brandvarnare.
Trygg-Hansa kör också sin vana trogen Livbojsjakten – sker för fjärde sommaren i rad.
Förra årets jakt resulterade i att 2 000 trasiga livbojar ersattes med nya – tävlingen går ut på att fota och checka in livbojar via en app. För varje fotograferad livboj skänker Trygg-Hansa en krona till Svenska Livräddningssällskapet.
Man samlar också poäng som går att lösa in på Pressbyrån och 7-Eleven.
Här samarbetar Trygg-Hansa med FiveStarday.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Trygg-Hansa