Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Trygga Barnens märkta annons uppmärksammas internationellt

Publicerad: 19 Mars 2013, 14:03

Fältman & Malmén+Draftfcb:s annons för Trygga Barnen

Fältman & Malmen + Draftfcb annons för Trygga Barnen belönades nyligen med ett silver i Bonnier Tidskrifters årliga tävling "Nya Uppslag". Nu har den också uppmärksammats internationellt.


Ämnen i artikeln:

Fältman & Malmén

Först belönades annonsen "Märkt"  med ett silver i "Nya Uppslag" i februari. Nu har den också fått ett internationellt erkännande. På en av de ledande internationella branschssajterna, Creativity Online nådde annonsen under måndagen en tolfteplats på topp-20-listan.

Annonsen tog plats på listan som enda printkampanj med motiveringen:

"Powerful work by agency Fältman & Malmén + Draftfcb that empahsizes the mark that alcohol abuse leaves on a child"

Annonsen har även blivit utsedd som en av sex bidrag i "Best print of the week" av "Best Ads on tv:s" jury. Denna vecka bestod juryn av Kirsten Rutherford och Lisa Jelliffe, senior creatives på Wieden Kennedy London.

Stiftelsen Trygga Barnen är en icke vinstdrivande organisation med syfte att hjälpa barn, ungdomar, föräldrar och anhöriga i familjer med beroendeproblematik.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fältman & Malmén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.