Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

TU i ny kampanj: "Jag är beredd på fängelse"

Publicerad: 2 Maj 2017, 08:57

Imorgon, på Pressfrihetens dag, går TU ut med kampanjen "Jag är beredd på fängesle" som informerar om systemet med ansvarig utgivare.


Ämnen i artikeln:

Jeanette GustafsdotterJuridikReklamExpressenTidningsutgivarna

Annonsen kommer bland annat gå i Expressen, Nerikes Allehanda och Blekinge Läns Tidning. Syftet är att informera om systemet med ansvarig utgivare.

– Pressfrihetens dag är viktigare än någonsin. I en tid med ett omritat politisk landskap där agendan är att sänka förtroendet för medierna måste vi bli ännu tydligare om vilket system som de riktiga ansvariga utgivarna följer. Det är ett unikt system med ett tydligt ensamansvar. Med en person som ansvarar för allt som publiceras i tidningen, säger Jeanette Gustafsdotter, vd TU – Medier i Sverige

Annonsen är en fortsättning på den kampanj om pressetik och mediers trovärdighet som branschorganisationen inledde i januari.

De tidningar som publicerar annonsen har möjlighet att anpassa den för sin egen ansvarige utgivare.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.