Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tubaspelare blåser nytt liv i Expert

Publicerad: 12 december 2008, 10:50

Idag, fredag, är det premiär för Experts julfilm som ska locka folk till butikerna. Kampanjen är signerad Kollo.


Under hösten lanserade Kollo det nya konceptet ”överraskande låga priser” för Expert. Två filmer har redan haft premiär. En film som utspelar sig på en golfbana och en i ett solarium. Nu kommer julfilmen på samma tema. I filmen syns en man, en Thor Modéen-lookalike, som dyker upp lite plötsligt i hemmet hos en kvinna och stör julfriden.

– Vi vill få folk att förstå att Expert också har lika låga priser som alla andra på marknaden, till och med lägre. Och vi ville göra det på ett överraskande sätt. Många företag i branschen kör dr-utskick i form av produkttidningar, vi ville försöka påverka kunderna på ett annorlunda sätt, överraska dem helt enkelt, säger Peter Berndtsson på Kollo.

Julfilmen har premiär idag, fredag. Den kommer att gå under helgen i framförallt TV4. Två sponsorfilmer rullar samtidigt i andra kanaler.

Vad är Experts problem idag?
– Jag skulle inte vilja säga att de har något större problem. Mer läget som det ser ut för alla de här företagen i dag, de vill alla ha mer kunder i butikerna. Vi vill försöka få folk att förstå att det gamla trygga gamla varumärket Expert också har låga priser.

Kollo har jobbat med Expert sedan 2004.
– Först utvecklade vi deras butikskoncept och all kommunikation. Efter att vi gjorde klart det har det blivit olika gästspel både vad det gäller extern och intern kommunikation. Men Expert gör också ganska mycket inhouse, dr och en del annonser, säger Peter Berndtsson.

Expert

Byrå: Kollo
Arbetsgrupp: Marcus Engman, Camilla Ögren, Peter Berndtsson, Wanda Ugerup
Regi: Stefan Nipstad, Lovechild
Manus: Christian Callert, Lovechild

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.