Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tuggummiburk enda instrumentet i Solalas Avicii-cover

Publicerad: 5 April 2016, 13:14

Extra tuggummi tar hjälp av acapellagruppen Solala för att visa att deras tuggummiburk passar perfekt in i bilen, och tydligen också som instrument.


Ämnen i artikeln:

AviciiBrandEcho

I reklamklippet gör gruppen Solala en cover på Aviciis hittlåt Hey Brother, och som enda instrument har de tre Extra tuggummiburkar. Kampanjen är framtagen tillsammans med brand experiencebyrån BrandEcho som står bakom idé och produktion. Kampanjen är gjord så att den både kan synas och höras då den kommer finnas på bland annat Youtube och i tv, men även höras på radio.

– Att skapa reklam för radio är speciellt, säger Björn Levin, kundansvarig projektledare på BrandEcho, i en kommentar. Ofta handlar det om att störa så mycket som möjligt på ett charmigt sätt, men vi ville istället tillföra ett äkta mervärde för lyssnaren. En bra låt framförd på ett unikt sätt, där också Extra i burk har en framträdande roll som enda instrument.

Extra tillverkas och marknadsförs av Wrigley, som sedan 2014 arbetar med BrandEcho som huvudsaklig kommunikationsbyrå för den svenska och nordiska marknaden. Reklamfilmen kan ni se längre ner.

Arbetsgrupp:
Kundansvarig projektledare: Björn Levin
Strateg: Linda Häggkvist
Art Director: Magnus Färnström
Projektledare: Marcus Sundberg
Produktionsledare: Therese Kaneteg
Projektkoordinator: Madeleine Arlert
Grafisk formgivare: Måns Allerbjer
Samt DBY och Flickorna Larsson som produktionsbyråer.

Hos Wrigley:
Brand Manager Sverige: Jeanette Ammilon
Brand Manager Norge: Preben Owren

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

AviciiBrandEcho

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.