Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Tui vill förmedla känslor när konceptet går in i ny fas

Publicerad: 27 December 2018, 11:49

"For you"-konceptet har rullat på sedan Tui bytte namn för två år sedan. Nu skiftar resebolaget fokus från varumärkeskännedom till att berätta historier och förmedla känslor.


Ämnen i artikeln:

ReklamForsman & BodenforsTUI

Det är nu i mellandagarna som den nya kampanjen, framtagen av Tui:s reklambyrå Forsman & Bodenfors, går live i samtliga europeiska länder. Den producerades på Mallorca och ska förmedla känslan av att uppleva saker tillsammans.

Liksom tidigare är deltagarna i kampanjen inga traditionella modeller, utan "riktiga familjer, vänner eller par", enligt Tui.

– Vi vet att känslor är ett kraftigt kommunikationsverktyg. Framförallt för att man minns dem. Med vår nyaste kampanj har vi försökt väcka känslan av att uppleva sin semester med någon man tycker om. Till exempel en mamma med sin dotter som vandrar i bergen på Mallorca. Det var viktigt för oss att använda riktiga personer som känner och tycker om varandra på riktigt, vi tror att det syns och att det får effekt hos mottagaren. Man känner igen sig i känslan, kommenterar Lisa Rönnberg, ansvarig för kampanjer och innehåll på Tui.

Kampanjen är en del av konceptet "For you", som ska visa att det finns en resa för alla, oavsett vem du är eller vart du ska åka.

Här är filmen:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.