Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tunga chefsavhopp från Tele2:s marknadsavdelning

Publicerad: 22 Januari 2019, 09:26

Lukas Krol, Martina Göransson, Jim Carlberg och Malin Selander.

Nu står det klart att markandschefen Tele2 Lukas Krol, mediechefen Martina Göransson Comviqs marknadschef Jim Carlberg och kommunikationschefen Malin Selander lämnar operatören när marknadsavdelningarna för Tele2 och Com Hem slås samman.


Ämnen i artikeln:

Tele2ReklamMarknadschef

I slutet av november meddelade Tele2:s marknads- och kommunikationsdirektör Åse Holmberg att hon lämnar företaget efter elva år lagom till implementeringen av den nya organisationsstrukturen där enheten hon har varit ansvarig för delas upp i fyra övergripande funktioner. Förändringarna sker i samband med att fusionen mellan Tele2 och Com Hem införlivas.

– Sammanslagningen mellan Com Hem och Tele2 ger enormt stora möjligheter för oss att stärka vår position och skapa ett helhetserbjudande gentemot våra kunder. Det innebär ett spännande skifte där vi går från en telekomoperatör till en fullserviceaktör. För mig innebär den nya organisationsstrukturen att mitt arbete här är klart och det ger mig en möjlighet att söka nya utmaningar. Det har varit en otrolig resa på 11 år, sade Åse Holmberg till Resumé  då.

Nu lämnar alltså ytterligare fyra höga chefer Tele2:s marknadsavdelning. Samtliga bekräftar sina avhopp i telefonsamtal med Resumé, men hänvisar till bolagets pr-avdelning för ytterligare frågor.

Lukas Krol som varit marknadschef för Tele2 och hämtades från SBAB så sent som i slutet av 2017.

•  Martina Göransson, head of insight and media som hämtades från Carat 2015.

Jim Carlberg som varit Comviqs marknadschef sedan våren 2017.

Malin Selander har varit Tele2:s kommunikationschef sedan 2016.


"Det stämmer att jag har beslutat att lämna Tele2, men det är egentligen helt odramatiskt. I samband med ihopslagningen med Com Hem kommer Tele2 Sveriges Kommunikationsavdelning, som jag leder, att vara en del av Tele2-koncernens avdelning "Communication & Sustainability". Vår nuvarande EVP Viktor Wallström Communication & Sustainability kommer att bygga en platt organisation utan chefer under sig. En organisation jag verkligen tycker är helt rätt, men de roller han erbjuder mig är helt enkelt inte helt rätt för mig då de inte är med ledaransvar och därför väljer jag att lämna Tele2. Jag tog beslutet redan i november, men har under en period varit kvar i bolaget för att fortsatt stötta integrationsarbetet och samtidigt säkra en bra överlämning av min medarbetare till Viktor. Jag slutar den sista januari.", skriver Malin Selander i ett mejl till Resumé.

I den nya organisationen är det Com Hems tidigare marknadsdirektör Jonas Lundquist som får det övergripande ansvaret för varumärkena Tele2, Comviq, ComHem/Boxers samt Tele2 Arenas b2c-marknadsföring.

Mer info kommer.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2ReklamMarknadschef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.