Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tungviktarna lyfter fram ”Epic Split” som favorit

Publicerad: 11 juni 2014, 14:09

Inför Cannes Lions har AdWeek genomfört en enkät där tio internationella toppkreatöer uttalar sig. Flera lyfter fram Forsman & Bodenfors "Epic Split" för Volvo Trucks som den självklara vinnaren under festivalen.


Ämnen i artikeln:

Jean Claude van DammeVolvo TrucksEpic SplitCannes Lions 2014Forsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors "Epic Split" med den belgiska acitionhjälten Jean Claude van Damme blev snabbt en snackis långt utanför reklambranschen. Den webbexklusiva filmen har nått över 73 miljoner visningar på Youtube och fick snabbt kultstatus genom mer eller mindre roliga efterapningar.

Kampanjen har redan prisats i flera internationella tävlingar som Andy Awards, One Show och brittiska D&AD. Med bara några dagar kvar till reklamfestivalen Cannes Lions lyfter många fram kampanjen som favorit.

När amerikanska AdWeek gör en enkät där tio internationella stjärnkreatörer uttalar sig är det flera som vill att "Epic Split" ska vinna.

"Fantastisk", säger BBDO:s globala creative diretor David Lubars.

"Ett riktigt bra filmhanterk", säger Amir Kassaei global chefskreatör på DDB.  

PJ Pereira, cheif creative diretor på Pereira O'Nell:
"Det är ett otroligt reklamhantverk som bara kan fungera i vår tidsera, om man ser till stilen, längden och framför allt produkten den marknadsför"

Merlee Jayme, cd på den fillipinska byrån DM9 Jamye Syfu:
"En smart och underbar idé till en produkt med högt underhållningsvärde"

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.