Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Turkiskt flybolag kör stoppad kampanj

Publicerad: 15 maj 2009, 11:50

Tidigare i år spelade Turkish Airlines reklambyrå Art Grup in en reklamfilm med Kevin Costner. Men flygolyckan i Amsterdam satte stopp för kampanjen. Nu kör flygbolaget kampanjen på nytt. För regi svarar svenske Fredrik Callinggård.


Annons som ska gå i Dagens Industri

I början av 2009 klev Fredrik Callinggård in som ny regissör på TV Dinner. Ett av hans jobb var för den Istanbulbaserade reklambyrån Art Grup och kunden Turkish Airlines. Men en flygolycka stoppade kampanjen. Nu kör flybolaget kampanjen på nytt. Nästa vecka drar den igång i Sverige.

Kampanjen, som är pan-europeisk, har titeln ”Feel like a star”. Titeln syftar till flygbolagets fyrstjärniga status och visa att bolaget har en hög servicenivå.

Huvudroll i kampanjen är skådespelaren Kevin Costner. Filmen visas bland annat på CNN, CNBC, BBC, Al Jazeera, The Discovery Channel, Euronews, National Geographics, France 24, Bloombergs och Skynews.

Turkish Airlines, som ingår i Star Alliance, utökar från och med 1 juni kapaciteten med 40 procent från Sverige. I Sverige kommer kampanjen bland annat att synas i Dagens Industri samt på Adshel i Stockholm city, Arlanda samt Arlanda Express-relaterade medier.

Mediebyrå är Scream.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.