Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tv-kändisar visar varför ”Sverige tar matchen”

Publicerad: 30 november 2012, 12:44

En stillbild från reklamfilmen.

Arne Hegerfors, Tina Nordström, Tone Bekkestad och Magnus Hedberg medverkar i kampanj för Svenskt Näringsliv med syftet att förklara sambandet mellan svenska företags konkurrenskraft och svenskt välstånd.


Ämnen i artikeln:

SnaskSvenskt NäringslivJKL

I kampanjen "Sverige tar matchen" vill Svenskt Näringsliv åskådliggöra  relationen mellan svenska företags konkurrenskraft och välfärd och till  sin hjälp tar man kända svenskar.

Tidigare i höstas släpptes filmen "The Super Duper Swedish Truck", där  Arne Hegerfors och Ola Andersson refererar en lyckad affär för den  svenska lastbilsindustrin på klassiskt sportmanér.

I veckan var det premiär för en film där den tidigare TV4-meteorologen  Tone Bekkestad visar hur orderingångar skapar vårdsatsningar längs med  Norrlandskusten.

– Vi vill öka förståelsen för företagens helt avgörande roll för vårt  välstånd och vår välfärd. Även om svenska folket i stort förstår  kopplingen mellan konkurrenskraftiga företag och välfärd, behöver vi  alla bli påminda och förstärkta i vår uppfattning, säger Lars Göran  Johansson, vice vd på Svenskt Näringsliv, i en kommentar.

Inom kort blir det även premiär för en film där tv-kocken Tina Nordström kopplar ihop ostkaka med nyanställningar, en film med SVT-legenden Arne  Weise och en med Magnus Hedberg, känd från TV3:s "Lyxfällan".

Svenskt Näringsliv bjuder samtidigt in allmänheten att förklara  sambanden mellan konkurrenskraft och välfärd i egna filmklipp med  mobiltelefonen eller webbkameran. De filmer som väljs ut av "Sverige tar  matchen" publiceras och belönas med fina priser.

Filmerna är framtagna av SNASK i samarbete med JKL.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

SnaskSvenskt NäringslivJKL

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.