Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

TV-stjärnan viker ut sig

Publicerad: 16 juni 2009, 09:17

Daily Mirrors förre chefredaktör och numera Britain´s Got Talent-domaren Piers Morgon viker ut sig för Burger King. Frågan är bara om huvud och kropp verkligen hänger ihop.


Ämnen i artikeln:

Burger King

Piers Morgan var Storbritanniens ledande tabloidpublicist under tidigt 00-tal när han ar chefredaktör för Daily Mirror. 2004 fick han sparken efter att ha publicerat bilder från Irakkriget som påstods vara fejkade.

Sedan dess har han byggt sig en kändiskarriär. Senast som domare i Britain´s Got Talent tillsammans med Amanda Holden och Simon Cowell.

De flesta har vant sig vid att Morgan numera är underhållare men det hindrar inte att en del höjer på ögonbrynen inför hans inhopp som utvikningspojke för Burger King.

Utsträckt på ett koskinn och med ett draperi strategiskt placerat säljer Morgan Burger Kings nya doft Flame som ska dofta nygrillad biff. Biffdoften säljs på Selfridges för 4,99 pund.

Morgan är troligtvis nöjd med at få visa upp sin kropp eller vems kropp det nu är. ”Behind-the-scenes”filmen antyder att det förekommer en bodydouble.

Även om kampanjen är humor så ifrågasätts valet av modell. Hur ska en naken medelålders man kunna sälja hamburgare eller om det nu är doft?

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger King

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.