Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

TV4-Gruppen väljer Bizkit

Publicerad: 28 Januari 2013, 13:41

TV4-huset vid Gärdet

Foto: Andreas Elgstrand

Efter en noggrann urvalsprocess där ett flertal mediebyråer varit med och konkurrerat har TV4-Gruppen nu valt att samarbeta med mediebyrån Bizkit Wisely.


Ämnen i artikeln:

TV4-GruppenBizkit Wisely

TV4-Gruppen är Sveriges största TV-hus och Nordens ledande TV-bolag med kanaler som Sjuan, TV4 Sport, TV4 Fakta och TV4 News. Dessutom sänder TV4-Gruppen lokala nyheter från 25 lokal-tv-stationer runtom i Sverige.

Efter en utragen pitch står det nu klart att TV4-Gruppen väljer Bizkit Wisely som mediebyråpartner.

– Det är vikigt för TV4-Gruppen att ha en byrå med bred kompetens kring alla tänkbara medier och som kan navigera oss rätt i ett allt mer komplext medielandskap säger Lotta Lindborg, marknadschef TV4-Gruppen och fortsätter:

– Bizkit visar en stor förståelse för TV-branschen och den utveckling vi står mitt i, de har dessutom ett starkt erbjudande med ett strategiskt tänkande och med en mix av digitala och traditionella medier.

Bizkits vd Johan Eidmann är stolt över det nya kontot:

– Det är klart att vi är glada och stolta att i hård konkurrens med många andra mediebyråer komma ut som bäst och få samarbeta med TV4-Gruppen. TV4 har kanske Sveriges starkaste varumärke och det är ett jättespännande uppdrag i en stentuff TV-marknad. Vi får här också möjligheten att jobba med bra och professionella människor.

Mediebyrån ser fram emot ett samarbete med en ledande aktör på en marknad i förändring.

– Den kommersiella TV-marknaden står inför stora utmaningar de närmaste åren och måste noga genomlysa allt de gör och hur den skall driva tittandet och till vilka plattformar. Däremot finns det inget som tyder på att efterfrågan och konsumtionen av rörlig bild kommer att avta,
säger Johan Eidmann.

Bizkit och den digitala systerbyrån Wisely är en svensk hybrid mediebyrå med ca 40 medarbetare och omsätter ca 700 mkr. Projektledare på Bizkit kommer att vara Jenny Leeb .

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TV4-GruppenBizkit Wisely

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.