Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Två byråer får uppdrag av Blocket

Publicerad: 17 Mars 2009, 15:59

Schibsteds framgångsrika köp- och säljsajt Blocket har inlett ett samarbete med reklambyrån John Doe och mediebyrån Starcom. Men vad de ska göra är hemligt.


Ämnen i artikeln:

StarcomJohn Doe WorldwideBlocket

– Jag kan inte säga så mycket om vad vi ska göra en. Det blir en kampanj senare i vår säger marknadschefen Anna Björklund.

Blocket har tidigare gjort hanterat medieköp och reklamprodukton inhouse. Det mesta av reklambudgeten har lagst på sponsring av Idol och Let’s Dance i TV4. Men nu är det dags att växla upp reklamsatsningen. Byråerna valdes efter en mindre upphandling.
– Vi gillade vad John Doe gjort för andra kunder och så hade de en bra metodik. De använder Blocket mycket själva också.

Det finns byråer som annonserar på Blocket. Men det var inte där du hittade dem?
– Nej.

Vad är det senaste du köpte själv på Blocket?
– En skinnkavaj. Nej förresten två soffor för 800 spänn. Men nu har jag köpt en ny soffa så nu ska de ut. Jag får lägga ut en annons ikväll.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.