Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Två guld till Spoon i CMA

Publicerad: 4 December 2015, 09:00

Volvo och Spoon vinner i CMA.

Spoon blev dubbel vinnare i contentbranschens prestigetävling Content Marketing Awards som avgjordes i London under gårdagskvällen. Ytterligare svenska bidrag fanns bland finalisterna.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksSpoon

Spoon vann tillsammans med Volvo Trucks i kategorin Best Overall Use of Social Media, för Volvo Trucks vs. Koenigsegg. Spoon vann ytterligare ett guld i kategorin Best Annual Report för The Geat is On. Nordea, DDB och OTW vann brons i kategorin Best use of video content med bidraget Fråga Nordea Live. Dessutom vann Make Your Mark silver med kampanjen FORUM #3 för Försvarsmakten i kategorin Best Public Sector/Government.

Svenska finalister i CMA:
Best Use of YouTube/Vimeo/Video for Content Marketing: Volvo Trucks vs. Koenigsegg av Spoon, IF Smart for IF Insurance av OTW Communication

Best Launch of the year: Made by Sweden featuring Zlatan for Volvo Cars Sweden av Matter AB

I år var över 100 byråer från 20 länder med och tävlade i totalt 13 kategorier.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.