Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Två kan vinna effektivitetspris

Publicerad: 22 Juni 2015, 08:14

I kategorin Creative Effectiveness tävlar fjolårsvinnare som uppnått mätbara resultat. Två svenska bidrag har nominerats.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2015

Under förra årets tävlingar sopade Volvo Trucks "Live Test Series" banan i Cannes. Nu har kampanjen återigen chansen att ta hem ett pris – denna gång för sina resultat.

Den andra svenska vinstchansen har INGO och Lidl för sin omtalade pop-up-restaurang Dill som också vann flera priser i fjol.

För svensk del kan de båda nomineringarna betraktas som en framgång. Det är nämligen bara 27 bidrag totalt som har lyckats kvala in på shortlist. De senaste två åren har Sverige inte lyckats bli nominerade i Creative Effectiveness.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.