Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Två kunder klara för Volontaire

Publicerad: 23 Februari 2009, 10:29

Nystartade Volontaire har fått två kunder på två månader. En är hemlig – den andra är juicetillverkaren Brämhults.


Ämnen i artikeln:

VolontaireBrämhultsCarl Unger

Resume.se har tidigare skrivit om Volontaire, som vill omdefiniera vad en reklambyrå sysslar med.

– Det handlar i grunden om att jobba tillsammans med målgruppen – inte mot den. Företagen har inte längre har makten över sina varumärken och måste ha en dialog med målgruppen varje dag. Det innebär också att det traditionella kampanjtänket med pushstyrda budskap inte längre är relevant, reklam i traditionell mening fungerar inte längre. Det betyder också att det inte längre är ett kommunikationsproblem, utan att ett affärsproblem. Frågorna måste upp ett snäpp i företagen, sa vd:n Carl Unger till Resume.se i början av januari.

Byrån har funnits i två månader och Unger är nöjd med starten. Volontaire har två kunder – en av dem är än så länge hemlig, den andra är Brämhults, som tidigare jobbat med Jerlov och DDB Stockholm.

– Volontaire blir vår huvudbyrå för all kommunikation i Norden och kommer även att fungera som kreativt bollplank i gränslandet mellan varumärke, kommunikation och produktutveckling, säger Brämhults marknadschef Johan Kikas i en kommentar.

– Brämhults är ute efter innovativ kommunikation, därför valde de oss, säger Carl Unger.

Han vill ännu inte avslöja hur den innovativa kommunikationen kommer att se ut i detalj, mer än att man kommer att jobba mycket mer pr, och att det blir mycket på webben och i butik.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev