Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Två medaljer för Starcom i M&M

Publicerad: 12 september 2008, 11:10

Fyra nomineringar, två medaljer. När M&M Awards delades ur i natt fick Starcom Stockholms silver i kategorin bästa europeiska internetkampanj och brons i kategorin bästa europeiska konsumentvarukampanj för lanseringen av WeSCs hörlurar.


Kampanjen för hörlurarna startade förra våren som ett led i WeSC satsning på att skapa ett nytt sortiment inom musik.

Via sociala medier som Facebook, Twitter och Youtube uppmanades besökare att skicka in egna låtar. Bidragen fick senare tävla mot varandra.

Kampanjen blev också en försäljningssuccé.

Hörlurarna har enligt Starcoms kommunikationsstrateg Johan Falk sålt i 200 000 exemplar, tio gånger fler än försäljningsmålet.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.