Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Två nya digitalchefer på Mindshare

Publicerad: 26 November 2012, 07:55

Mindshare har utesett två nya digitalchefer som tar ett gemensamt ansvar för alla digitala satsningar på byrån – Johan Ydring och Daniel Montell.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Johan Ydring blir Mindshares nya Director Digital Development efter Emma Cedell. Efter 12 år på mediebyrån blir hon nu Nordisk Mediechef på Samsung.

Johans Ydrings uppgift blir att utveckla företagets digitala affärsområde. Han kommer att ha en tät dialog med mediepartners, byråer och systemleverantörer angående utveckling och effektivisering, allt i syfte att kundernas digitala investeringar ska bli både mer särskiljande och ge mer ROI.

Parhästen Daniel Montell blir Head of Digital och kommer i sin roll att sköta den dagliga leveransen till Mindshare Stockholms kunder, hålla stenkoll på de digitala mediernas nuvarande erbjudande samt ha personalansvar för alla som planerar digitala medier på Mindshare i Stockholm.

– Med ett delat digitalt ledarskap på Mindshare får vi en helt annan kraft att utveckla vår digitala satsning. Vi blir ännu bättre på att ta hand om alla de kunder som vi redan jobbar med på ett antal digitala och sociala plattformar. Samtidigt kommer vi ha möjligheten att analysera, lägga strategier för och slipa på framtida digitala affärsmöjligheter som innebär nytta för våra annonsörer, säger Mindshares vd Torbjörn Larsson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.