Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 augusti 2009, 07:50
I vår släpps eventbyråerna in på allvar i Guldägget med en egen kategori. Dessutom får produktionsbolag chansen att tävla med reklam som är gjord för internationella uppdragsgivare.
– I flera år har eventbaserade bidrag tävlat och belönats i Guldägget och därför känns det nu naturligt att event blir en egen kategori, säger Digge Zetterberg, projektledare för Guldägget på Sveriges Kommunikationsbyråer i en kommentar.
Redan i år var det möjligt att tävla med internationella bidrag. Men då skulle byrån haft direktkontakt med kunden. Det kravet släpps nu med den nya produktionskategorin.
– I och med denna gränsdragning utestängdes en rad otroligt duktiga byråer. Guldägget ska belöna svensk kreativitet och hantverk och därmed inspirera omvärlden. Därför inför vi nu en produktionskategori där även bidrag som gjorts på uppdrag av en annan byrå kan premieras.
Tobias Rydergren