Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Två tomma sidor – filmkampanj i Ny Times

Publicerad: 24 oktober 2013, 06:57

Twentieth Century Fox kör en lite annorlunda kampanj för den nya filmen The Book Thief – två tomma sidor i New York Times. Det enda som syns är en pyttelänk.


Wordsarelife.com

Det är det enda budskapet i kampanjen för den nya filmen The Book Thief från Twentieth Century Fox, enligt Adweek.

Webblänken är också tryckt i pyttesmå bokstäver – storlek 12 vid slutet av den andra reklamsidan.

Länken går i sin tur till en mikrosite för filmen där man nås av budskapet:
”Imagine a world without words”

Filmen Book Thief handlar om en ung flicka i Nazityskland som stjäl böcker från krigsdrabbade områden och delar dessa med andra.

Adweek  är lite imponerad över att kampanjen inte har märkts som reklam  eftersom man kunde tänka sig det som en bra lösning för att försäkra  läsarna att det inte har skett något tryckfel.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.