Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tvättglädje hos Polarn o Pyret

Publicerad: 15 november 2008, 08:22

Sex år har Futurniture arbetat med barnklädmärket. Sedan ett drygt halvår tillbaka har dock en ny arbetsgrupp inom byrån tagit över kontot. Liksom tidigare ligger fokus på detaljerna.


Sajten med samma tema som övriga kampanjen.

Kampanjen, som har premiär idag, består av en reklamfilm som kommer att synas i TV 3, TV6, TV 4 och kanal 5 samt print, butiksmaterial och dr. Kampanjperioden är fram till den 1 december. Liksom tidigare ligger fokus på att det är detaljerna som gör skillnaden.

– Det här är en film som precis som tidigare ska visa att det är detaljerna som gör skillnaden och samtidigt lyfta deras kläder som är populära runt jul, säger Lena Hjälmrud, projektledare på Futurniture.

Med den förra kampanjen var det funktioner som vattentäthet och vindskydd som lyftes fram. Nu rör det sig om festkläder. Båda kampanjerna visar dock att Polarn o Pyrets kläder tål mer.

Med höstkampanjen var det första gången Polarn o Pyret gick i tv på länge. Nu testar de samma medieval igen.

Vilket medie fungerade bäst i den förra kampanjen?
 – Det är svårt att lyfta ur en specifik. Det var kombinationen av media som gjorde kampanjen så lyckad, säger Lena Hjälmrud.

Polarn o Pyret

Byrå: Futurniture
Arbetsgrupp: Lena Hjälmrud projektledare, Peter Målqvist produktionsledare, Maria Lindroos ad, Anna Ander copy
Regissör: Nils Ljunggren
Produktionsbolag: Callboy

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.