Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tvillingar ska sätta varumärket

Publicerad: 28 januari 2013, 11:41

IVT Värmepumpar lanserar idag sin andra reklamfilm på temat “Vi chansar aldrig” med tvillingar som frontfigurer. Bakom idé och produktion står Mecka och Flodellfilm.


Ämnen i artikeln:

MeckaFlodellfilm

Målet är att stärka IVT:s position som det tryggaste valet på marknaden, där deras specialutbildade och certifierade återförsäljare är en bärande del.

I filmerna, signerade reklambyrån och produktionsbolaget Flodellfilm, får vi följa ett tvillingpar från barnsben till vuxen ålder.

Den ena tvillingen är betydligt mer riskmedveten än sin vilda bror, vilket ger honom en fördel under uppväxten. Och framförallt i hans yrke.

– Marknadsföringen i den här branschen är väldigt produktorienterad. Därför känns det positivt att få göra en film med fokus på mjuka värden. Vi ville skapa en story kring att det inte är vem som helst som kan bli IVT-återförsäljare, och att du därför kan känna dig extra trygg när du väljer en värmepump från IVT, säger Fredrik Kirkfjell, copywriter på Mecka.

Filmen visas under tre veckor i TV med stöd av annonser, butiksmaterial och DR.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MeckaFlodellfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.