Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tvillingpar tar över TUI:s musical.ly-konto

Publicerad: 1 Mars 2018, 08:36

Tvillingarna Iza och Elle Cryssanthander har 3,5 miljoner följare på musical.ly. Under sin resa till Kap Verde kommer de nu att ta över TUI:s konto på musikappen.


Ämnen i artikeln:

ReklamTUI

Även om Instagram och Snapchat fortfarande dominerar bland svenska ungdomar har musikappen musical.ly de senaste åren stärkt sin position alltmer. I appen kan användare göra 15 sekunder långa musikvideor och sketcher som de delar i sina flöden. Precis som på de flesta andra sociala nätverk kan användare följa, gilla och kommentera andras innehåll. Appen, som har runt 60 miljoner användare, används främst av unga tjejer.

När TUI nu lanserar sitt konto på plattformen gör man det i samarbete med tvillingarna Iza och Elle Cryssanthander. Tvillingarna har på sitt eget konto samlat ihop 3,5 miljoner följare. Iza och Elle kommer att göra en takeover av TUI:s konto under deras resa till Kap Verde.

– Vi vill och måste testa nya saker hela tiden, och har i stort sett bara registrerat vår närvaro på Musical.ly sedan tidigare, men det känns som sportlovsveckan i Stockholm är rätt läge att låta ett par riktiga proffs ta över vårt konto en vecka och dessutom visa lite härliga bilder från soliga Kap Verde, säger Johan Ydring, head of brand & performance marketing på TUI Nordic.

Tvillingarna Cryssanthander samarbetade även med TUI under varumärkets takeover av Centralstationen i Stockholm.

– Vi har gjort ett par liknande samarbeten och övertaganden av konton tidigare vilket alltid är kul, det här ska bli extra roligt eftersom vi är på en lite mer exotisk plats, kommenterar Stina Cryssanthander, manager (och mamma) för Iza & Elle.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamTUI

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.