Reklam
Twilfit till We Are Group
Publicerad: 2 mars 2011, 16:28
För tre veckor sedan kunde Resumé berätta att Åhléns väljer We Are Group som ny byrå. I samma veva lämnar Lindex modebyrån. Nu står det klart att den tidigare Lindexägda Twilfit blir ny kund.
TM
Tero Marjamäki
truetrue2020-03-02T17:27
Twilfitreklam anno 2004. Julkampanjen gjordes av Silver.
Det svänger i modebranschen. Lindex är i sista fasen av sitt reklambyråval. Nyligen stod det klart att Åhléns väljer byrån We Are Group efter ett byrålöst år. Nu kan Resumé berätta att Twilfit gör detsamma. Detta efter att man så sent som 2009 valde Me and You som fullservicebyrå.
– Vi jobbar med att tydliggöra vår position och vårt varumärke och kände att det var dags för lite nya grepp och idéer, säger Sara Laurell, vd på Twilfit.
Varför just We Are Group?
– Vi har träffat många duktiga mode-ad:ar, byråer och mer löst sammansvetsade arbetsgrupper. We Are Group har bredd och djup inom mode och detaljhandel. Dessutom presenterade de en idé och kommunikativt koncept som mycket väl tolkade vad vi står för.
För drygt ett år sedan gick Twilfit ut i den något annorlunda kampanjen ”Välkommen ut ur vassen, årets badkollektion finns nu i butik” och placerade reklamskyltar bokstavligen ute i vassen.
Även nästa stora kampanj visar just upp badet utomhus och i populärpress efter påsk.
Vilka utmaningar har ni framför er?
– Att blåsa liv i vårt fina gamla varumärke och erbjuda den kvalitet och service som vi står för. Det handlar om att ha ett mer uppdaterat och relevant sortiment samt att visa även yngre kunder att vi är det självklara valet när de ska köpa underkläder
Flera modesajter har börjat med webbshop, inte ni. Varför?
– Vi jobbar med att utveckla webbplatsen så att den bättre återspeglar vårt sortiment och den serviceupplevelse vi erbjuder i butik. Att kunna handla på nätet är en självklar service för våra kunder, det är en tidsfråga innan alla kunder kan göra det på Twilfit.se.
We Are Group får nu förvalta ett stycke reklamhistoria. Under 60-talet gjorde Twilfit så nyskapande annonser att de, jämte internationella modemagasin, används som underlag för föreläsningar på design- och reklamskolor.
Runt samma årtionde tog den danske möbelformgivaren Jörgen Höj fram en ny logotyp för Twilfit, samma logotyp som används i dag.