Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 juni 2009, 07:52
Har du avslutat din reklamutbildning och vill ha jobb på bästa byrån? Då krävs det att du gör reklamfilm för dig själv eller startar Twitter-kampanj.
Chris has a favorite desert from Chris Kahle on Vimeo.
En del kidnappar Canneslejon för att få jobb på Farfar. Andra bygger sina egna kampanjer om sig själva för att få in en fot i byråvärlden.
Mest anstränger sig nybakade reklamare för att få jobb på amerikanska Crispin Porter + Bogusky. I maj byggde en Chris Kahle upp en sajt där han bad alla att på Twitter uppmana Alex Bogusky och byråns digitale cd Jeff Benjamin att anställa honom.
Efter en vecka meddelade Bogusky att killen var anställd.
– Han gjorde vad som krävdes och kom på ett sätt att få vår uppmärksamhet och visade at han var intresserad av CPB. De flesta i dag skickar bara en länk som de hävdar är bra. Vi antar att de skickar det till zillioner andra byråer också så vi bryr oss inte så mycket. Men Chris fick genomslag, säger Alex Bogusky till Adweeks Twitterblogg Tweetfreak.
Men det är fler som vill jobba på den prisade byrån. Brandon Kramer och Christy Pregont som har avslutat sin utbildning på Miami Ad School har lagt ut sin jobbansökan till byrån i form av en Youtubefilm. Men hjälp av en tuschpenna och lite humor redogör de för sina förtjänster och varför de så gärna vill jobba på Crispin Porter + Bogusky. En smart detalj är att de musiksatt videon med amerikanska indiebandet Clap Your Hands Say Yeah.
De har ännu inte fått jobb men på Twitter, var annars, har paret fått uppmuntrande ord från Alex Bogusky.