Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Twitter köper Tapcommerce

Publicerad: 1 juli 2014, 07:25

Mikrobloggstjänsten Twitter har köpt mobilreklambolaget Tapcommerce. Twitter har inte gått ut med köpeskillingen, men Re/Code rapporterar att den ligger på cirka 100 miljoner dollar.


Ämnen i artikeln:

Twitter

I ett blogginlägg uppger Twitters vice vd för global försäljning, Richard Alfonsi, att förvärvet stärker bolagets förmåga inom mobilannonsering och skapar ett momentum efter att Twitter köpt MoPub i september förra året, enligt Adweek.

Twitter har växt inom mobilreklamområdet efter att ha introducerat sitt erbjudande ihop med partners som Adara, AdRoll, BlueKai, Chango och DataXu.

Adweek menar att Tapcommerce teknik och ledarskap hjälper Twitter att bli ännu starkare inom just det området.

Twitters kurs har ökat stadigt under de senaste veckorna samtidigt som man fortsätter att köpa startup-bolag – senast Namo Media den 5 juni, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.