Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Twitter lanserar ny kampanj – och får uppfräschning

Publicerad: 26 juli 2016, 08:53

Ur en av Twitter kampanjfilmer.

Foto: Kampanjbild

Twitter behöver se tillväxt. Nu inleds en stor kampanj där verktyget förklaras för de viktiga icke-användarna. Dessutom får Twitter en uppfräschning i designen.


Ämnen i artikeln:

TwitterKampanj

Marknadschefen Leslie Berland anslöt till Twitter i februari. Nu kommer hennes första stora kampanj för varumärket. För trots att Twitters kännedom ligger på 90 procent bland konsumenterna världen över, så är det fortfarande många icke-användarna som inte vet hur tjänsten fungerar.

Kampanjnamnet är ”See what’s happening” vilket syftar till det Twitter finns till för – att berätta vad som händer just nu, skriver Adweek.

See what’s happening innehåller två reklamspotar, en med största trenderna just nu, den andra inriktad helt på politik.

It-jätten utökar även färgpaletten från karaktäristiska blåa för att hylla mångfalden, något som syns i filmerna. De lägger också till viss design, till exempel en rad runt dynamiska bilder världen över.

– Den blå fågeln är känd över hela världen och är extremt kraftfull. Men jag tror att det vi inte har gjort tillräckligt, är att bryta oss loss ur det blåa, vita och gråa för att visa på både mångfalden, rösterna och personligheterna som kommer till liv på Twitter varje dag, säger Leslie Berland till Adweek.

Twitter som numera ses som en ”oldie” har idag över 300 miljoner användare. Tjänsten har blivit omsprungen av bland annat Instagram. Kanske snart även Pokémon Go?

Se Twitters filmer här:

— Twitter (@twitter) 25 juli 2016See what's happening: https://t.co/ChbWRrSJyKhttps://t.co/r9AZd9rzI3
— Twitter (@twitter) 25 juli 2016See what's happening — politics on Twitter.https://t.co/xaJo3PmYn5

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

TwitterKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.