Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Uber vill profilera sig som den säkra taxitjänsten

Publicerad: 15 Oktober 2019, 08:23

Genom att bjuda smitande festprissar på nattaxin hem vill Uber visa att de bryr sig om sina kundera säkerhet.


Ämnen i artikeln:

Geelmuyden KieseHouse of RadonReklamUber

Under hösten har Uber i Sverige kampanjat på temat säkerhet. Kampanjen har gått på TV, bio, utomhus, i digitala medier samt aktiverats på Stureplan i Stockholm och utgår från det faktum att över 70 procent av svenskarna oroar sig för hur deras nära och kära ska ta sig hem efter en utekväll.

I aktiveringen på Stureplan erbjöds nattsuddare som smitit från sitt sällskap utan att säga något, så kallad "ghosting", en gratis taxiresa så länge de gick med på att erkänna sin smitning via storbildsskärmen på Stureplan.

– Varje dag genomförs över 15 miljoner resor via Uberappen så säkerhet måste vara grunden för allt vi gör, från förarrutiner till produktinnovationer. Vi vet också att nästan 40 procent av alla svenskar tycker att ny teknik kan bidra till ökad känsla av trygghet så den här kampanjen syftar till att lyfta de säkerhetsfunktioner som finns på plats för både passagerare och förare, säger Monika Werthén, nordisk marknadschef på Uber.

Kampanjen är framtagen och producerad av House of Radon med pr- och influencerarbete från Geelmuyden Kiese. Ansvarig mediebyrå är OMD.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev