Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

UMG vinner Chiquita

Publicerad: 28 november 2013, 13:44

United Media Group, UMG, vinner det svenska reklamuppdraget för bananjätten Chiquita.


UMG, som har sina lokaler på Östermalm i Stockholm, får uppdraget för samtliga kommunikationskanaler för Chiquitas produktportfölj på svenska marknaden – samarbetet påbörjas omgående.

– Chiquitas utmaning är att öka preferensen och upplevelsen av Chiquita. Vår tro är att konsumenten idag berörs mer av upplevelser än av traditionell marknadsföring. Vi känner att UMG har modet att utmana oss både strategiskt och kreativt. UMG har påvisat störst affärsförståelse och haft den högsta kreativa nivån genom hela upphandlingen, säger David Lexander, marknadsansvarig för Chiquita Sverige AB, i ett pressmeddelande.

Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria har hållit upphandlingen. – Chiquita är ett väldigt spännande varumärke med imponerande styrka. Vi är priviligierade att få möjligheten. Det kommer bli en spännande utmaning som väntar samt att vi får fria tyglar att forma framtiden tillsammans, säger Henric Wacha kundansvarig och en av delägarna på UMG.

Arbetsgrupp

Kundansvarig: Henric Wacha
Strategic Director: Mattias Hägglén
Art Director: Fredrik Nilsson och Mattias Larsson
Copywriter: Mikael Wännersten
Projektledare: Martin Fredriksson

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.