Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Underbara Claras podcast finns i låda på bussen

Publicerad: 27 Maj 2015, 11:39

Podcastavsnitten går att lyssna på via ljudboxar på bussar och hållplatser.

Foto: Pressbild

I kampanjen från Dove får kvinnor lyssna på tankar om skönhet – från en låda på bussen.


Kampanjen Beauty stories från Dove har som mål att kvinnor ska känna sig mindre självkritiska. I praktiken genom ljudkrönikor som spelas upp från lådor på bussar och hållplatser.

– Beauty Stories ska med sin intima tonalitet inspirera stockholmsresenärer till eftertanke och bjuda på en upplevelse. Vi hoppas att kvinnor ska våga se sig själva på ett mindre självkritiskt sätt, säger Sofia Syrén, marketing manager på Unilever.

Rösterna som hörs är de tre krönikörerna Underbara Clara, Ann Söderlund och Josefin Knave. Bussresenärer kan lyssna på podcastavsnitten med hjälp av egna hörlurar.

– Som annonsör har man ett ansvar för de offentliga miljöerna och med den här kampanjen kan Dove ge något tillbaka och bjuda på en stunds reflektion, säger Jenny Vinterqvist, creative media manager på Mindshare.

Arbetsgrupp:
Unilever: Sofia Syrén, Daniel Saberski
Mindshare: Madeleine Pontán, Jenny Vinterqvist, Caroline Phil Norrby, Caroline Ridderstolpe
Clear Channel: Maria Borelius, Denise Dengg
Rundfunk Media: Sara Lundin, Marcus PetterssonSpinn: Sara Kindbom, Charlotte Törnqvist, Eva-Lotta Bengtsson
Bonnier: Christina Dahlberg
Edelman Deportivo: Susanne Johansson
Havelle: Tobbe Christell

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.