Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Underklädesföretag i retusch-fri kampanj

Publicerad: 20 Januari 2014, 09:17

Underklädesmärket airie vill komma bort från supemodell-kropparna och lanserar en kampanj utan photoshoppade bilder.


I fredags lanserade det amerikanska underklädesföretaget airie sin nya vårkampanj, airie Real, helt utan photoshoppade modeller. Och att ta ett sånt grepp i reklamen är ett utmärkt sätt att få gratis pr.

Kampanjen har blivit omskriven i medier och till och med fått ett inslag i "Good Morning America".

Företagets huvudmålgrupp är kvinnor mellan 15 och 25 år, vilket också är den målgrupp som har mest problem med sin kroppsbild.

– Syftet med aerie Real är att visa att det inte finns någon anledning att retuschera skönhet, och att ge unga kvinnor i alla former och storlekar chansen att se vilka produkter som passar dem bäst, förklarar airie försäljningschef Jennifer Foyle.

Företaget lanserar också en bh-guide där man istället för att presentera alla sina varianter på modeller med b-kupa, satsar på att visa dem i allt från a- till dubbel-d-storlek.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.