Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ung Cancer lanserar nytt koncept – hyllar medlemmarna

Publicerad: 4 April 2018, 08:46

Med hjälp av medlemsgenererat material och det nya konceptet "Vi finns" vill stödorganisationen Ung Cancer visa att man är mer än armbandet "Fuck cancer".


Ämnen i artikeln:

Ung CancerReklam

För åtta år sedan föddes den ideella stödorganisationen Ung Cancer. Organisationen samlar medlemmar mellan 16 och 30 och har utöver sitt arbete även gjort sig kända för armbandet "Fuck Cancer".

Sedan starten har organisationen vuxit till tusentals medlemmar, några man nu väljer att hylla. Organisationen berättar i ett pressmeddelande att man med det nya kommunikationskonceptet "Vi finns" vill visa att man är mer än bara det välkända armbandet.

– Det här nya konceptet är en hyllning till den utveckling som Ung Cancer har gjort. Det visar att vi finns för varandra och att vi tillsammans är mindre ensamma. Men arbetet är långt ifrån klart. Vi vill att fler tar del av Ung Cancers fina verksamhet och som organisation ta kliv framåt. Vi vill vidare, uppåt och framåt, säger Emma Tonnes, generalsekreterare i Ung Cancer.

Konceptet, som lanseras med en reklamfilm, är framtaget i samarbete med organisationens medlemmar.

Kommunikationskoncept
Kreativt ansvarig: Rickard Villard, The KIND Collective
Kommunikatör: Marco Arvidsson, Ung Cancer
Medlemmar i Ung Cancer

Film
Produktionsbolag: The Producers

Regi: Malin Ingrid Johansson
Producent: Mats Wolgers
Fotograf: Andreas Almkvist
Regiassistent: Julia Behm
Klippare: Nils Moström

Postproduktion:
Chimney

Musik:
Låt: "Andas"
Text och musik: Linnea Henriksson, Tove Styrke, Linnea Södahl och Max Thulin

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ung CancerReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.