Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Unga kreatörerna som slåss för Sverige i Eurobest

Publicerad: 27 Oktober 2016, 09:04

De två teamen som kan ge vinst till Sverige.

Det blir två kreatörsteam som kommer att representera Sverige i Eurobest Young Creatives.


Ämnen i artikeln:

VolontaireJMWKING

Det ena teamet består av Samuel Skwarski från Volontaire och Andreas Wingren från JMW Kommunikation. Det andra av Emelie Jinhee Johnsson och Axel Lokrantz Månson från King.

Teamen är utvalda av Komm, som är svensk partner till Eurobest.

– Vi är riktigt taggade på att få representera Sverige i Eurobest Young Creatives. Kommunikation från Sverige brukar vara nytänkande och progressiv, så det ska bli en rolig utmaning att få visa vad vi går för mot andra vassa kommunikatörer från hela Europa. Att vi kommer från olika byråer ser vi bara som en styrka då vi kommer med olika angreppssätt för att lösa utmaningen, säger Samuel Skwarski och Andreas Wingren i ett pressmeddelande.

Även teamet från King är peppade:

– För att kunna maximera vår kreativitet och prestation under de 30 timmar vi tävlar, har vi beslutat att satsa på Soylent diet och Buteyko andning. Dessutom pluggar vi just nu stenhårt på Photoshops alla kortkommandon, säger Axel Lokrantz Månson och Emelie Jinhee Johnsson.

I år hålls Eurobest i Rom mellan den 20 november till den 2 december.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

VolontaireJMWKING

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.