Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ungdomsårens baksida i ny Mentor-kampanj

Publicerad: 19 Oktober 2011, 15:13

Organisationen Mentor går ut i ny kampanj. Med payoffen ”Upplev ungdomen igen” vill man locka nya mentorer och givare. Bakom kampanjen står Scholz & Friends.


Ämnen i artikeln:

Mentor

I går gick startskottet för organisationen Mentors nya kampanj. Målet är att öka kännedomen om Mentor, som arbetar med att stödja och utveckla ungdomar i tonåren. Bakom kampanjen står Scholz & Friends. Payoffen för kampanjen, som kommer att gå i print och som utomhus, är ”Upplev ungdomen igen”.
– Vi tycker att det här var ett tilltal som passar både för att locka nya givare och mentorer, säger Johan Welander, account director på Scholz & Friends.

Bilderna visar några av de mindre trivsamma stunderna i tonåringars vardag.
– Det illustrerar ungdomsårens baksida. Att vara 13-17 år kan vara en tuff tid som det är. Det blir ännu svårare om man inte har det där vuxna nätverket som behövs.

Scholz & Friends inledde sitt samarbete med Mentor i våras och kommer nu att se över all organisationens kommunikation för att göra varumärket tydligare.

Kampanjen kommer företrädesvis att köras som print i SydSvenskan, GP och SvD, Adshels samt på SL-bussarna. Dessutom kommer man att köra en kampanjfilm på ljustavlan vid Stureplan.

Se filmen här ovan.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Mentor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.