Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 februari 2013, 06:56
Speljätten Unibet har dragit igång sin första rikstäckande utomhuskampanj någonsin. Utgången av det så kallade ”Spelmålet” ligger bakom satsningen: – Vi måste finnas där produkten finns och idag finns den i konsumentens byxficka.
Resumé har tidigare rapporterat om att Expressens tidigare chefredaktör Otto Sjöberg och Aftonbladets tidigare chefredaktör Anders Gerdin friats från brott mot lotterilagen.
Det så kallade Spelmålet går så långt tillbaka som 2003, då Aftonbladet och Expressen publicerade annonser för utländska spelbolag.
Unibet går nu ut med sin första rikstäckande utomhuskampanj någonsin - som en konsekvens av domen.
Annonseringen sker i samarbete med JC Decaux. Fokus ligger på mobilitet och mobila produkter:
– Vår marknadsorganisation vill jobba nära kunderna så att vi kan utnyttja vår marknadsföring så effektivt som möjligt. Så med tanke på mobilutvecklingen och utvecklingen av smarta telefoner känns det oerhört viktigt att satsa på en utomhuskampanj, säger Claes Bergström, Sverige-chef på Unibet.
Han uppger att Unibet har planerat en längre tid för en eventuell utomhuskampanj. Den enda hämskon har varit väntan på utslaget i HD:
– Vi började planera för det här långt innan HD-domen kom så att säga, säger Claes Bergström.
Karl-Johan Byttner