Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Unibet i sin första rikstäckande utomhuskampanj

Publicerad: 12 Februari 2013, 06:56

Speljätten Unibet har dragit igång sin första rikstäckande utomhuskampanj någonsin. Utgången av det så kallade ”Spelmålet” ligger bakom satsningen: – Vi måste finnas där produkten finns och idag finns den i konsumentens byxficka.


Ämnen i artikeln:

Anders GerdinAftonbladetUnibetExpressenOtto Sjöberg

Resumé har tidigare rapporterat om att Expressens tidigare chefredaktör  Otto Sjöberg och Aftonbladets tidigare chefredaktör Anders Gerdin friats  från brott mot lotterilagen.

Det så kallade Spelmålet går så långt  tillbaka som 2003, då Aftonbladet och Expressen publicerade annonser för  utländska spelbolag.

Unibet går nu ut med sin första rikstäckande utomhuskampanj någonsin - som en konsekvens av domen.

Annonseringen sker i samarbete med JC Decaux. Fokus ligger på mobilitet och mobila produkter:
– Vår  marknadsorganisation vill jobba nära kunderna så att  vi kan utnyttja vår marknadsföring så effektivt som möjligt. Så med tanke  på mobilutvecklingen och utvecklingen av smarta telefoner känns det oerhört viktigt att satsa på en  utomhuskampanj, säger Claes Bergström, Sverige-chef på Unibet.

Han uppger att Unibet har planerat en längre tid för en eventuell utomhuskampanj. Den enda hämskon har varit väntan på utslaget i HD:
– Vi började planera för det här långt innan HD-domen kom så att säga, säger Claes Bergström.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.