Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Unibet visar spel i världen

Publicerad: 3 februari 2009, 12:59

Unibet vill visa upp att de sänder live från olika idrottsevenemang runt om i världen varje dag. Här är kampanjen från DDB som ska göra tjänsten känd.


Ämnen i artikeln:

DDBUnibet

Kampanjen för Unibets tjänst ”live streaming” gick upp i dagarna. I kampanjen visar spelbolaget upp att de har en egen tv-kanal där de visar idrottsevenemang live.

– Många känner nog inte till att Unibet till exempel sände mer matcher live från Australian Open i Tennis än någon svensk tv-kanal, säger Daniel Sköld, nordisk marknadsansvarig på Unibet, i en kommentar.

Kampanjen, som består av en reklamfilm framtagen av reklambyrån DDB, visar upp att Unibet sänder både fotbollsmatcher, tennis, och basket. Målet är att få folk att förstå att det alltid pågår en match någonstans i världen att titta och spela på.

Reklamfilmen kommer att visas i hela Norden. Huvudfokus ligger på tv och webb.
I Sverige kompletteras dessutom kampanjen med videotips och analyser från spelare som till exempel Sladjan Osmanagic, Dan Glimne, Johan Mjällby och Jens Fjellström.

Unibet

Uppdragsgivare: Daniel Sköld

Byrå: DDB
Arbetsgrupp: Lennart Claesson, Art Director
Stefan Gustafsson, Copywriter
Andreas Dahlqvist, Creative Director
Simon Mogren, Web Director
Pelle Josephson, Kundansvarig
Patrick Dry, Planner
Åsa Landqvist, Projektledare
Åsa Hallberg, Produktionsledare
Karl-Johan Vogelius, Flashdesign & programmering
Merwan Maaruf, Flashprogrammering
Martin Johansson, Flashprogrammering
Fabian Mannheimer, Byråprodcent

Regi & produktion: Acne Film
Postproduktion: Chimney Pot
Web: Perfect Fools

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

DDBUnibet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.