Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Unicef och TBWA lyfter att även barn i katastrofhärdar drabbas av corona

Publicerad: 16 April 2020, 13:11

Coronakrisen riskerar att slå extra hårt mot de fattigare delarna av världen. För att uppmärksamma krisläget har Unicef gett TBWA i uppdrag att ta fram en annonskampanj.


Ämnen i artikeln:

UnicefTBWA

Unicef är i Jemen sedan länge och arbetar för barnen i den humanitära katastrof som pågått sedan kriget bröt ut 2015. Bristen på mat, rent vatten och vaccin har slagit hårt mot barnen. Hälsosystemet är sargat och flera sjukhus är helt eller delvis sönderbombade. Något som gör landet extra sårbart för coronakrisen vilken TBWA:s printkampanj tar utgångspunkt i.

– Vi ser att människor vill vara med och bidra till barn i andra delar av världen, trots att de känner stor oro för situationen här hemma , säger Åsa Lee, kommunikationschef på Unicef Sverige i en kommentar. 

 

 

Arbetsgrupp TBWA\Stockholm:

Alexander Fredlund, Art Director/Creative Director 

Kalle Håkanson, Copywriter

Fanny Von Pongrácz, Grafisk Formgivare

Nena Javadian, Projektledare

Pernille Nylén Janze, Produktionsledare 

Arbetsgrupp UNICEF Sverige:

Åsa Lee, tf Kommunikationschef

Gabriel Gunnarsson, Ansvarig digital marknadsföring

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

UnicefTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.