Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Unicefs banner tränger igenom ad blockers

Publicerad: 21 Oktober 2015, 15:28

Unicefs annons.

"Röster från bänken" heter Unicefs opinionskampanj som ska uppmärksamma barns möjligheter att göra sina röster hörda. Till den släpps en banner som har utformats för att tränga igenom ad blockers.


Ämnen i artikeln:

Unicef

Bannern har utformats tillsammans med DN.se, där den också syns. Att den tränger igenom Ad blockers beror på att den har maskerats som redaktionellt innehåll.

– Vi vill visa att annonsering är en viktig och angelägen kanal för att nå fram med våra budskap om barns rättigheter. Vår annons kommer att ligga högst upp på DN.se förstasida i en vecka för att påminna om att en del budskap är för viktiga för att blockeras, säger Andreas Eriksson, kommunikationschef på UNICEF Sverige, i en kommentar.

Bannern är utan animationer, ljud eller video och har lagts in som om den vore en redaktionell bild för att undvika att ad-blockern uppfattar den som en annons.

Byrån bakom bannern är Edelman Deportivo.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Unicef

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.