Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Unikt byråsamarbete

Publicerad: 27 augusti 2012, 08:30

Mot gemensamt mål.

Jönköpings kommun gör en satsning för att maximera platsmarknadsföringen av staden. De tre lokala byråerna Bolt, Kompago och NY har anlitats för att tillsammans skapa ett dreamteam och utveckla varumärket Jönköping. Projektet drivs under namnet "Vision Jönköping" och har för avsikt att locka invånare, främja företagsetablering, evenemang och öka antalet besökare.


I veckan träffades byråerna för att inleda samarbetet.

– Det här är ett upplägg som matchar det vi har kommit fram till i vårt strategiska varumärkesarbete, att Jönköpingsborna gärna samarbetar för att skapa nya häftiga grejer, säger Helena Nordström på Destination Jönköping.

Byråerna håller med om att den ganska ovanliga samarbetslösningen är en bra idé.

En fjärde byrå, Index AB, ingår också i projektet. Deras roll är att sätta den strategiska varumärkesgrunden och granska de tre lokala byråernas arbete på håll.

Blanca Sjöstedt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.