Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Unionens nya kampanj: Unga har ont i framfötterna

Publicerad: 18 Oktober 2016, 08:34

Att ha skinn på näsan och att visa framfötterna – två bra egenskaper i arbetslivet. Men det gäller att tänka långsiktigt, menar Unionen.


Ämnen i artikeln:

UnionenANR BBDOReklamfilm

Unionens nya reklamfilmer utspelar sig i sjukvårdsmiljö. Fackförbundet porträtterar "smärta i framfötteran" och skinn på näsan som något deras superhjältar söker läkarhjälp för.
– De flesta av oss ger järnet och jobbar väldigt hårt i början. Det tycker vi på Unionen givetvis är positivt men det är kanske inte en hållbar lösning för ett helt arbetsliv. Därför är det viktigt att vi hittar en bra balans redan från början, fortsätter Nina. Vi ser i flera undersökningar att många unga känner sig pressade när de börjar på ett nytt jobb, de vill visa framfötterna och jobbar därför väldigt hårt, säger Nina Kullberg, sektionschef för marknad och reklam på Unionen i en kommentar.

Förutom reklamfilmerna har Unionen också tagit fram något som kallas Jobb Mass Index (JMI). Det är ett digitalt vertyg där man kan testa sitt eget välbefinnande i relation till arbetsbelastningen. Målsättningen är att hjälpa folk att hitta en bättre balans i livet.

Byrån som ligger bakom kampanjen är ANR BBDO.

Arbetsgrupp
ANR BBDO:
Kundansvarig: Pontus Karlsson
Art Director: Nayeli Kremb
Copywriter: Fredric Antonsson
Designer: William Björnstierna
PR-specialist: Jenny Canborn
Account Director: Magnus Norman
Account Manager: Giustina Guariglia
Mediebyrå: Ad-On.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

UnionenANR BBDOReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.