Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uniqlo har funnits ett år i Sverige – firar med bullkalas

Publicerad: 20 Augusti 2019, 13:27

När Uniqlos butik i Stockholm försöker man locka kunder till butiken med gratis bullar, quiz och lyckohjul.


Ämnen i artikeln:

AWBUniqloReklam

Uniqlo har över 2000 butiker runtom i världen, de flesta i Asien och USA. Klädkedjan säljer i huvudsak basplagg till ett billigt pris och dess främsta konkurrent är H&M.

När man förra året öppnade upp sin första butik i Sverige, närmare bestämt på Hamngatan i Stockholm, var intresset stort och kön ringlade vid öppningen lång.

Byråerna som ansvarade för den svenska lanseringen var AWB och Present Day. I samband med lanseringen teamade man upp med en rad lokala Stockholmsprofiler som berättade om platser i Stockholm som betytt mycket för dem. Samtidigt gjorde man klart som ny klädsponsor åt den svenska OS-truppen. Uniqlos ägare Fast Retailing har aviserat att man har ytterligare expansionsplaner för den svenska marknaden.

När Uniqlos butik nu firar ett år väljer man tillsammans med AWB att ställa till med ettårskalas. Under hela helgen kommer man arrangera en rad aktiviteter i och i anslutning till butiken. Vid sidan av att erbjuda rea på en del varor har man bland annat bjudit in Sveriges Olympiska Kommitté, anordnat ett Voi-quiz och kommer ställa upp sitt fukubiki-hjul (ett japanskt lyckohjul).

Under firandet kommer man även att lansera kampanjen "Thank u". I kampanjen lyfter man upp alltifrån personal till kunder och samarbetspartners.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AWBUniqloReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.