Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uniqlo tar över Stockholm med "Where to next?"

Publicerad: 13 Augusti 2018, 06:14

Från vänster: Henrik Sauer, Lamin Holmén, Mirjam Björklund, Lars Nittve, Hedda Stiernstedt, Jacob Mühlrad och Lotta Kühlhorn.

Foto: Jesper Brandt

Tillsammans med sju lokala ambassadörer firar nu klädkedjan Uniqlo sin etablering i Sverige.


Ämnen i artikeln:

UniqloReklamKampanj

Den 24 augusti är tanken att Uniqlo ska slå upp sin första svenska butik vid Kungsträdgården i Stockholm. Sedan tidigare är det klart att kommunikationsbyrån AWB och Present Day fått i uppdrag att lansera den japanska klädkedjan på den svenska marknaden.

För att fira ankomsten till Stockholm lanserar man idag kampanjen "Where to next?". Tillsammans med sju lokala ambassadörer upptäcker klädkedjan ikoniska platser. Alla bilder tagna på ambassadörerna skildrar en plats som är signifikant för deras karriär.

De sju ambassadörerna är Henrik Sauer, Lamin Holmén, Mirjam Björklund, Lars Nittve, Hedda Stiernstedt, Jacob Mühlrad och Lotta Kühlhorn. Tillsammans representerar de världarna av teater, gastronomi, musik, dans, konst, design och sport under samlingsnamnet LifeWear.

Alla ambassadörerna bär kläder från AW18-kollektionen, vilken kommer att finnas tillgänglig när butiken öppnar den 24/8 på Hamngatan i Stockholm.

Arbetsgrupp:
Creative Agency & Production: Present Day
Chief Creative: Robert Lund
Creative Strategy: Simon Sankarayya
Design & Art Direction: Piece Of Work, Robin Dafnäs, Daniel Wallin
Creative Advisor: Ulrika Karlberg
Creative: Daniel Sumarna
Chief of Staff/Account Executive: Leanna Ballester
Project Managers: Meryem Kettani, Devin Castaldi-Micca
Executive Producer: Karolina Smedberg
Producer: Ysabel Knyphausen
Video Production: Parapix
Photography: Jesper Brandt
Stylist: Ursula Wångander
PR: A.W.B / A World Beneath

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

UniqloReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.