Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Unisex-kampanjen får pr-ägget

Publicerad: 29 April 2015, 14:24

Bild på kampanjen.

JC:s unisexkampanj med modellen Erika Linder blev en rejäl snackis i sjol. Nu tar den hem det finaste priset i pr-kategorin.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015Eleonore SällGuldägget

När JC ville marknadsföra sitt jeansmärke Crocker valde de den kvinnliga modellen Erika Linder, som fick spela både kille och tjej. Greppet fick stor spridning och hyllades som nyskapande i modesammanhang.

Nu belönas företaget, med creative directorn Eleonore Säll och fotografen Fredrik Etoall, med ett Guldägg i PR.

"I en bransch som fortfarande bygger på tillhörighet och utseende fick ett  varumärke miljontals människor världen över att släppa sargen och tänka "whatever". Det krävs mod att ifrågasätta gamla ideal i sin egen bransch och på riktigt förändra tiden vi lever i. Ett mod som är väl värt sitt guldägg" skriver juryn i motiveringen.

Silverägg i kategorin går till Living with Lag (ANR BBDO), Never Forget To Vote (Edelman Deportivo), Made by Sweden feat. Zlatan (F&B), Oatly, Dålig stämning i kyldisken (F&B).

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.