Reklam
UNT satsar på ”Hela Valborg”
Publicerad: 30 april 2014, 07:40
Mediehuset UNT i Uppsala har kopplat in reklambyrån Zellout för ett nytt koncept – ”Hela Bilden”. Tanken är att visa bredden i sin bevakning med tanke på alla kanaler som man erbjuder.
KB
Karl-Johan Byttner
Första kampanjen kallas ”Hela Valborg” och rullas ut i samband med den klassiska valborgsfesten i Uppsala.
– Vi har på senare tid utvecklat alla våra kanaler med alltifrån ny mobilsajt till ny layout i den prenumererade tidningen och inom kort ett helt nytt grupp kring unt.se, säger Daniel Fixelius, försäljnings- och marknadschef på UNT i en kommentar.
Det övergripande syftet är att bli mer relevanta och öka läsar- och besöksupplevelsen i samtliga kanaler.
I samband med detta passar man även på att ta ett nytt grepp kring hur UNT kommunicerar med läsare och annonsörer.
Här kopplar UNT in den Uppsala-baserade reklambyrån Zellout för ändamålet.
– UNT har en otroligt viktig roll för Uppsala och Uppland. För oss är de en demokratins väktare men de tar också mycket ansvar för att utveckla regionen, säger Tommy Lindgren, affärsstrateg på Zellout i en kommentar.
Konceptet rullar vidare under året med exempelvis ”Hela konserten” eller ”Hela premiären”.
UNT-koncernen består bland annat av Upsala Nya Tidning, ytterligare sex tidningar, tv-kanalen 24UNT, mobila tjänster, unt.se och sajterna uppsala.com och uppsalavimmel.se
UNT vann pris som ”Årets Dagstidning” i oktober förra året.
UNT ingår i NTM-koncernen som ligger i Norrköping.