Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

UNT satsar på ”Hela Valborg”

Publicerad: 30 April 2014, 07:40

Mediehuset UNT i Uppsala har kopplat in reklambyrån Zellout för ett nytt koncept – ”Hela Bilden”. Tanken är att visa bredden i sin bevakning med tanke på alla kanaler som man erbjuder.


Ämnen i artikeln:

ZelloutUNT

Första kampanjen kallas ”Hela Valborg” och rullas ut i samband med den klassiska valborgsfesten i Uppsala.

–  Vi har på senare tid utvecklat alla våra kanaler med alltifrån ny  mobilsajt till ny layout i den prenumererade tidningen och inom kort ett  helt nytt grupp kring unt.se, säger Daniel Fixelius, försäljnings- och  marknadschef på UNT i en kommentar.

Det övergripande syftet är att bli mer relevanta och öka läsar- och besöksupplevelsen i samtliga kanaler.  

I samband med detta passar man även på att ta ett nytt grepp kring hur UNT kommunicerar med läsare och annonsörer.  

Här kopplar UNT in den Uppsala-baserade reklambyrån Zellout för ändamålet.

–  UNT har en otroligt viktig roll för Uppsala och Uppland. För oss är de  en demokratins väktare men de tar också mycket ansvar för att utveckla  regionen, säger Tommy Lindgren, affärsstrateg på Zellout i en kommentar.

Konceptet rullar vidare under året med exempelvis ”Hela konserten” eller ”Hela premiären”.

UNT-koncernen  består bland annat av Upsala Nya Tidning, ytterligare sex tidningar,  tv-kanalen 24UNT, mobila tjänster, unt.se och sajterna uppsala.com och  uppsalavimmel.se

UNT vann pris som ”Årets Dagstidning” i oktober förra året.

UNT ingår i NTM-koncernen som ligger i Norrköping.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ZelloutUNT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.