Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uppdrag: Hitta Sveriges bästa unga kreatörer

Publicerad: 24 April 2012, 13:19

Mia Clase.

Foto: Björn Elgstrand.

Mia Clase, executive creative director på McCann Stockholm, är juryordförande för svenska uttagningen till Young Lions i Cannes.


Ämnen i artikeln:

Mia ClaseYoung Lions

Young Lions Sverige är den svenska uttagningen till Young Lions – en del av världens största reklamtävling Cannes Lions.

I Young Lions tävlar kreatörer mellan 18-28 år..

– Årets jury är personer med bred erfarenhet som har vad som krävs för att hitta det bästa av Sveriges unga kreatörer och därmed möjliggöra framgång i Cannes, säger Maja Siösteen, tävlingsansvarig på Sveriges Kommunikationsbyråer.

Mia Clase är juryordförande.

– De flesta tävlingar är till för etablerade byråer. Young Lions är ett bra sätt för unga kreatörer att uppmärksammas och få visa upp hur duktiga de, både på hemmaplan och internationellt, säger Mia Clase i ett pressmeddelande och fortsätter:

–     Att sitta i juryn är naturligtvis jättekul och inspirerande. Flera av de som vunnit den svenska uttagningen tidigare år är ju några av våra mest lovande kreatörer i dag, säger Mia Clase, executive creative director på McCann Stockholm och ordförande i juryn för Young Lions Sverige.

I år är uppdraget är att ta fram en tidningsannons, mediastrategi, banner eller en intregrerad kampanj för Svenska Livräddningssällskapet och Simborgarmärket.

Deadline för årets brief är 27 april.

Juryn består av:
- Mia Clase (ordförande), executive creative director, McCann Stockholm
- Lars Holthe, art director, Åkestam Holst
- Amanda Koutra, vd, Carat
- Fredrik Simonsson, creative director, DDB Stockholm

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Mia ClaseYoung Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.