Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppdrag: Marknadsföra Sverige för danskar och norrmän

Publicerad: 5 maj 2008, 07:15

Niels Mouritzen, som grundat den dansk-svenska reklambyrån Monopolet, blir Visit Swedens regionchef för de stora Danmark- och Norgemarknaderna.


Från Köpenhamnskontoret ska Niels Mouritzen utveckla och driva marknadsföringen av Sverige, tillsammans med de företag och organisationer som deltar i Visit Swedens Sverigekampanjer i Danmark och Norge.

– Med Niels Mouritzen som ansvarig på Köpenhamnskontoret får vi tillgång till ytterligare gediget kunnande inom bland annat konsumentmarknadsföring, vilket är ett viktigt inslag i bearbetningen av speciellt den danska marknaden, säger Thomas Brühl, vd för VisitSweden, i en kommentar.

Niels Mouritzen  , som varit bosatt i Sverige sedan 1996, föreläser även om     affärskulturella skillnader mellan Sverige och Danmark. Han är dessutom     styrelseordförande i DFS, Dansk  Företagsverksamhet i Sverige, och styrelseledamot i Svenska  Investeringsgruppen och Rein van Hauen, Köpenhamn.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.