Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Uppdrag: Stärk varumärket för Svensk Elitfotboll

Publicerad: 4 Februari 2014, 13:48

Genrebild

Foto: Colourbox

Föreningen Svensk Elitfotboll (SEF) har valt Isobar som ny huvudbyrå för att utveckla varumärkena Allsvenskan och Superettan. Samarbetet startar omedelbart och inkluderar såväl ny varumärkes- och kommunikationsplattform som taktisk marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

IsobarSvensk Elitfotboll

Isobar valdes som partner efter en längre pitchprocess. Byråns strategiska kunskap och digitala fokus hade betydelse för beslutet.

– Vi är mitt uppe i en spännande förändringsprocess och vi behöver stöd för att kunna ta nästa stora steg. Isobar visade en övertygande strategisk förståelse för de utmaningar som vi står inför. Det kommer att handla mycket om att tydliggöra vår identitet och förstärka vårt erbjudande utifrån det som är unikt och positivt med den svenska ligafotbollen. Att Isobar dessutom har ett fullservicekoncept är en stor bonus. Vi ska ta ett nytt grepp om alla delar i vår kommunikation, inte minst det digitala, för att kunna möta nya behov och förväntningar hos våra fans, säger Magnus Linder, marknadschef på SEF i ett pressmeddelande.

– Vi är väldigt stolta över förtroendet och ser fram emot att jobba med Sveriges största sport och två varumärken som berör så många. Svensk ligafotboll står inför en mycket intressant resa, och vi på Isobar är fulla med tillförsikt att vi har verktygen för att hjälpa SEF utveckla och förädla Allsvenskan och Superettan, kommenterar Jens Rundkvist, vd på Isobar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IsobarSvensk Elitfotboll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.