Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Uppdrag: tvätta bort negativ stämpel

Publicerad: 20 januari 2010, 08:17

Biskopsgården i Göteborg vill få bort sin negativa stämpel. Till hjälp tar man kommunikationsbyrån Sandsjö Action.


Biskopsgården.

Miljonprojektet Biskopsgården ses av många göteborgare som en anonym stadsdel med ett något skamfilat rykte. Men genom EU- projektet Tillväxt Biskopsgården vill man ändra på detta och jobba för en mer attraktiv stadsdel. Varumärkesarbetet genomförs i samarbete med Göteborgsbyrån Sandsjö Action.

– Arbetet med att skapa en attraktiv stadsdel börjar hos människorna i Biskopsgården. Bilden av
Biskopsgården kommer inte bli bättre i omgivningen än vad den är bland de boende och aktiva i 
stadsdelen. Vi har en stor utmaning framför oss, säger Håkan Sandsjö, projektledare på Sandsjö Action och tillägger.

– Uppdraget känns oerhört spännande och det här är, mig veterligen, en av de största EU-satsningarna i Sverige på att förändra en stadsdel.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.